ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΠΕΙΡΑΪΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ - 1930 - (ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ)

"Πειραϊκές ιστορίες του Μεσοπολέμου"

Μια πειραιώτισσα που την έλεγαν Αθηνά στο Brighton

To Athina- b σε πίνακα ζωγραφικής


Η σύντομη ζωή του εμπορικού σκάφους (στην φωτο επάνω) ξεκίνησε το 1968 στην Χιροσίμα της Ιαπωνίας. Εκεί αρχικά βαπτίστηκε με το όνομα Kojima Maru και μέχρι το 1979 είχε αλλάξει τέσσερις φορές όνομα. Τελικά κατέληξε να έχει σπίτι του τον Πειραιά αφού προηγουμένως είχε βαπτιστεί με το όνομα Athina-b.
Στις 11 Δεκεμβρίου 1979 φορτωμένο με 3000 τόνους ελαφρόπετρα, έφυγε από τις Αζόρες στον Ατλαντικό με κατεύθυνση στο Shoreham του Sussex της Αγγλίας. Προβλήματα που παρούσιαστηκαν όμως με το ραντάρ, την γυροσκοπική πυξίδα και την γεννήτρια το ανάγκασαν να κατευθυνθεί στην Γαλλία για επισκευές. Μετά την αποκατάσταση των βλαβών ξαναξεκίνησε για να φθάσει στον αρχικό του προορισμό, η κακοκαιρία όμως από ισχυρούς ανέμους σε συνδιασμό με νέο πρόβλημα της μηχανής του το οδήγησαν στις 20 Ιανουαρίου του 1980 να προσαράξει στο Brighton Palace pier. Επί ένα μήνα που έμεινε προσαραγμένο έγινε τουριστικό αξιοθέατο της περιοχής και πέτυχε στην άνοδο των επισκεπτών. Έγινε πρώτο θέμα σε φωτογραφιές, πίνακες, σκίτσα.  Ήταν τόση μεγάλη η προσέλευση τουριστών για να δούν το πλοίο που ακόμα μέχρι σήμερα υπάρχει στην παραλία αυτή κατάστημα με το όνομα του πλοίου
address: 27 Station Road, Portslade, Brighton, East Sussex,GB 

Το Athena-b σε φωτογραφία


Η παραλία Palace pier του Brighton είναι μια από τις πιο διάσημες πόλεις παραθερισμού για την Αγγλία και κατά μήκος της υπάρχει το διάσημο παλαιό τουριστικό τρενάκι που τις ημέρες εκείνες παρουσίασε την μεγαλύτερη πληρότητα θέσεων επισκεπτών που σε ανάμνηση του περιστατικού κράτησαν την άγκυρα ως έκθεμα στην παραλία μέχρι σήμερα.  
Η άγκυρα του πλοίου σήμερα
Τουρίστες με φωτογραφίζονται με φόντο την Αθηνά
Αποβίβαση μελών πληρώματος στην ακτή

Στις 21 Φεβρουαρίου του ίδιου έτους  οδηγήθηκε στο Kent για παλιοσίδερα.

Πηγές/ Κείμενα & φωτογραφίες από:
Barry Knell
Wikipedia
http://www.mybrightonandhove.org.uk/page_id__5314_path__0p115p207p587p.aspx
 http://www.pastfinders.com/athena_b.htm

2 σχόλια:

ria είπε...

μάλλον το χρειαζόταν. όλο βλάβες ήταν. καλύτερα παλιοσίδερα, παρά υγρό φέρετρο!

Chrisgio είπε...

Ενδιαφέρουσα παλιά ναυτική ιστορία.
Εντυπωσιακές φωτογραφίες που εμένα μου προξενούν πόνο.
Δεν την ήξερα.
Άλλωστε υπάρχουν εκατοντάδες ανάλογες.
Η ria πάντως αν κι έξω από τα πράγματα έχει απόλυτο δίκιο.

Δημοσίευση σχολίου