Πειραϊκό Λύκειο "Παντάνασσα"

Το Πειραϊκό συγκρότημα "Παντάνασσα" ανήκε στον Παναγιώτη Παπαδογεώργη και παρείχε πλήρης εκπαίδευση στα χρόνια που λειτούργησε γιατί διέθετε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό Σχολείο, Γυμνάσιο και Λύκειο. Επίσης Ωδείο και Ξένες γλώσσες. Διατηρούσε εγκαταστάσεις για εσωτερικούς μαθητές ή ημισσύσιτοι όπως τους αποκαλούσαν τότε, γιατί έφευγαν για το σπίτι τους μετά το μεσημεριανό φαγητό. Η ύπαρξη εσωτερικών μαθητών ήταν απαραίτητη προϋπόθεση κάποτε γιατί εξυπηρετούσαν και παιδιά από την ευρύτερη περιοχή του Σαρωνικού. Το Σχολείο ήταν γνωστό στην ευρύτερη περιοχή της πλατείας Πηγάδας και βρισκόταν στην οδό Ευπλοίας 53-55 ή γωνία Ευπλοίας με Σαλαμινομάχων. Κάποτε το σχολείο διατηρούσε εγκαταστάσεις και στην οδό Καραϊσκου 235-237, ενώ αργότερα στην οδό Ιάσωνος 31, πάντα στον πειραιά.

Μέχρι σήμερα έχει διασωθεί η πινακίδα Γραφεία Λυκείου Παντάνασσα
καταχώρηση του 1947
Η αναφορά αυτή είναι του 1960 και αναφέρει 5όροφο κτήριο που είναι αποκλειστικά το Λύκειο επί της Ιάσονος 31. Λίγο πιο κάτω δηλαδή από το κεντρικό κτήριο της Ευπλοίας
Ο χαρακτηριστικός φοίνικας στα δεξιά του κτηρίου. Η όψη αυτή βρίσκεται επί της Ευπλοίας
Η πινακίδα υπάρχει και σήμερα επί της Σαλαμινομάχων

6 σχόλια:

MLP είπε...

Στα τέλη των 80s πάντως το κτίριο εκμεταλλευόταν Σχολή Ξένων Γλωσσών (Αγγλικά)... Είχα κάνει μάθημα εντός του κτιρίου...

Stefanos Milesis είπε...

εγώ να σου πω την αλήθεια δεν είχα καμία σχέση. Είχα φίλο ναυτικό που ήταν μάλιστα οικότροφος εντός και μου είχε κάνει εντύπωση τότε που μου το είπε. Αν και ήταν στην πηγάδα που σημαίνει κοντά μου δεν ήξερα και πολλούς που πήγαιναν σ΄ αυτό.

MLP είπε...

Γνωρίζω άνθρωπο που επίσης φοίτησε εκεί, όχι ως οικότροφος, κανονική φοίτηση... από ότι κατάλαβα, ήταν το ιδιωτικό της περιοχής εκείνα τα χρόνια...

Ανώνυμος είπε...

Καταρχήν πολλά συγχαρητήρια για το blog σας. Εχω μάθει και κυρίως έχω καταλάβει το πως και το γιατί (ονόματα, τύπο δόμησης...) για διάφορα σημεία στον Πειραιά.
Το συγκεκριμένο σχολείο δεν το γνώριζα. Μηπως γνωρίζετε πότε ιδρύθηκε;
Γ.Π.Γ.

Ανώνυμος είπε...

Η Μητέρα μου αναφέρει ότι το ζεύγος Παπαδογεώργη (ΜΑΝΙΑΤΕΣ ΣΕ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ) ΕΊΧΑΝ 2 ΠΑΙΔΙΆ ( 1 ΚΟΡΙΤΣΙ ΚΑΙ 1 ΑΓΟΡΙ - ΤΟ ΗΛΙΑ ). Ο Ηλίας ήταν συμμαθητής της μητέρας μου εν ετη 1947 - 1953.. αργότερα ανέλαβε το σχολείο ο Ηλίας ο οποίος πέθανε απο καρκίνο ...

Unknown είπε...

Λειτούργησε και σαν δημόσιο γυμνάσιο.
Έκανα πρώτη και δευτέρα γυμνασίου εκεί την περίοδο 1981-1983.
Την δευτέρα γυμνασίου μάλιστα είχαν νοικιάσει το κτίριο στην απέναντι γωνία και κάναμε μάθημα εκεί.

Δημοσίευση σχολίου

"Πειραϊκές ιστορίες του Μεσοπολέμου"