"Πειραϊκές ιστορίες του Μεσοπολέμου"

Το κέντρο διασκέδασης "Σπηλιά του Παρασκευά"

 ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΠΗΛΙΑΣ


H ιστορία του Σηραγγίου στην Καστέλλα (μπορείτε να διαβάσετε εδώ), συνεχίζει να γράφει ιστορία όχι μόνο κατά την περίοδο της αρχαιότητας αλλά σχεδόν μέχρι και σήμερα. Κι αυτό διότι μετασχηματίστηκε την δεκαετία του '50 από τον επιχειρηματία Παρασκευά σε νυχτερινό κοσμικό κέντρο με τεράστια επιτυχία στη νυχτερινή ζωή όλης της Αθήνας. 

Όπως γράφει στο βιβλίο του "πειραϊκές και φυσιολατρικές μνήμες" ο Γιάννης Σωτηρίου, υπεύθυνος για τις δημόσιες σχέσεις στην είσοδο του κέντρου ήταν ο Μήτσος Παρασκευάς που ήταν ένα από τα τρία παιδιά της οικογένειας. Ήταν μορφωμένος, πολυταξιδεμένος, με ρίζες κοσμοπολίτικες και αριστοκρατικούς τρόπους. Είχε αξιόλογο λογοτεχνικό ταλέντο και έγραφε ωραία χρονογραφήματα στην τοπική εφημερίδα "θάρρος" του χαραλάμπους. Είχε και ένα παρατσούκλι (Νεγκούς) που όμως δεν ήθελε να του το λένε. Το έδωσαν οι νέοι της εποχής λόγω του ότι ήταν μελαχρινός αλλά και επειδή έλεγε συνεχώς ιστορίες από ταξίδια που είχε κάνει στην Αιθιοπία, όπου Νεγκούς φώναζαν τον τότε αυτοκράτορά της Χαϊλέ Σελασιέ. Φορούσε πάντα μαύρο κοστούμι με παπιγιόν και υποδεχόταν την αριστοκρατική πελατεία στα σκαλάκια εισόδου, πριν κατέβουν στην ταβέρνα της σπηλιάς.
Πρέπει να πούμε ότι στην σπηλιά εμφανίζονταν όλα τα μεγάλα ονόματα της εποχής και όχι μόνο ο Χιώτης και η Λίντα. Ενδεικτικά αναφέρουμε τον Μαρούδα, τον Τέρι Χρυσό, την Ρένα Βλαχοπούλου, την Γεωργία Βασιλειάδου, το Τριο Μπελκάντο, την Μάγια Μελάγια και πλήθος άλλων διασημοτήτων. Το στυλ του κέντρου ήταν περισσότερο προς το βαριετέ. Ενώ όποιο όνομα απασχολούσε την νυχτερινή αθήνα, αμέσως έμπαινε στο πρόγραμμα της σπηλιάς.

Αλβέρτος, Γκρέις Κέλι, Ωνάσης, Μαρία Κάλλας:




Τον Σεπτέμβριο του 1961 ο Ρενιέ του Μονακό με την σύζυγό του την πανέμορφη Γκρέις Κέλι, φτάνουν στην Ελλάδα φιλοξενούμενοι του Ωνάση και της Μαρίας Κάλλας. Η Γκρέης εκφράζει επιθυμία να πάνε στα μπουζούκια και κλείνουν τραπέζι στην "Σπηλιά του Παρασκευά". Τότε τραγουδούσε εκεί η Μαίρη Λίντα και ο Μανώλης Χιώτης. Στο τέλος του προγράμματος η Κάλλας και η πριγκίπισσα Γκρέης πήγαν στο καμαρίνι του Χιώτη και της Λίντας.
 

Ο δημοσιογράφος Δ. Λυμπερόπουλος που ήταν ο βιογράφος του Ωνάση μας μεταφέρει την συνομιλία αυτή όπως την θυμάται. 

Χιώτης: Μεγάλη μας τιμή κυρία Κάλλας, δεν έχω λόγια να σας ευχαριστήσω.

Κάλλας: δική μου τιμή κύριε Χιώτη, γιατί πιστέψτε με ότι η αποψινή βραδιά ήταν η πιό ευχάριστη ψυχαγωγικά της ζωής μου. Σας εκφράζω και τα συγχαρητήρια της πριγκίπισσας που με έβαζε κατά την διάρκεια των τραγουδιών να της μεταφράζω τα λόγια στα αγγλικά

Χιώτης: Αυτό με φοβίζει....

Κάλλας: Να μη σας φοβίζει, γιατί η πριγκίπισσα είναι ερωτευμένη γυναίκα και μου εξέφρασε τον θαυμασμό της όχι  μόνο για την δεξιοτεχνία σας και τη φωνή της κυρίας Λίντα, αλλά και για κάποιους στίχους που προσπάθησα να τους μεταφράσω όσο σωστότερα μπορούσα.     

Η Κέλι στην ταινία "Dial M for Murder" του 1954

Τότε η Γκρέις Κέλι ρώτησε την Χιώτη σε τι διαφέρει το μπουζούκι του από τις ηλεκτρικές κιθάρες των Μπήτλς και ο Χιώτης έδωσε αυτή την μοναδική απάντηση

Χιώτης: Κυρία Κάλλας παρακαλώ εξηγείστε στην πριγκίπισσα ότι οι χορδές της ηλεκτρικής κιθάρας δονούνται από την πρίζα και οι χορδές του μπουζουκιού κατευθείαν από την καρδιά.

Αυτά και άλλα πολλά στην ιστοσελίδα του Λυμπερόπουλου εδώ.






Ρένα Βλαχοπούλου, Γεωργία Βασιλειάδου

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Στα αυτιά μου αντηχούν, ακόμα, οι φωνές τους.
Δημοσθένης ΜΠούκης του Γιάννη

PIREORAMA STEFANOS είπε...

Δάσκαλε μη μου πεις ότι θυμάσαι το κέντρο;

Ανώνυμος είπε...

Βεβαίως!

mahler76 είπε...

μπράβο για άλλο ένα όμορφο πόστ για τον Πειραιά μας.

Ανώνυμος είπε...

Τέλειο blog συγχαρητήρια!

Ανώνυμος είπε...

ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΑΓΕ ΚΑΜΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ-- ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ --ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ;ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕς ΕΛΛΗΝ ΤΑΙΝΙΕς

Ανώνυμος είπε...

φιλε Στεφανε μηπως εχεις καμια ιδέα αν μπορούσαμε να εντοπισουμε καποιον απο τους απογονους της οικογένειας Παρασκευα ή οποιαδήποτε πληροφορία γι αυτούς;

Ανώνυμος είπε...

και μια αλλη απορια--εχεις εντοπισει την πολυκατοικια οπου φαινεται ο Παπαμιχαήλ στις ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕς να κανει τον οικοδομο;jpigou@yahoo.gr

Ανώνυμος είπε...

Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοί όλοι, με λένε Carmelo και είμαι ιταλός αρχαιολόγος. Μένω στην Αθήνα από το 2008 και λατρεύω τον Πειραιά. Επίσης τα τελευταία χρόνια το αρχαίο σπήλαιο στην πλάτζ Βοτσαλάκια έχει γείνει αντικείμενο μιας δικής μου μελέτης, για την ολοκλήρωση της οποίας,θα ήταν παρά πολύ σημαντικό για μένα να βρω φωτογραφίες ή και βίντεο που δείχνουν και τους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους όπως ήταν τα χρόνια που λειτουργούσε σαν Μπουζούκι. Ελπίζω στην βοηθειά σας και σας ευχαριστώ όλους εκ των προτέρων από την καρδιά μου

Carmelo Di Nicuolo email: carmelo.dinicuolo@beniculturali.it

Emm είπε...

Αξέχαστη εποχή-για μάς πού ανακαλούμε μνήμες από την παιδική καί εφηβική μας ηλικία.Θυμάμαι τήν μαύρη Buick πού σταμάτησε στήν Σπηλιά τού Παρασκευά καί αποβίβασε μία κυρία με ασπρη τουαλέτα με εσάρπα καί ένα κύριο με μαύρο κουστούμι καί γραββάτα -(Κάλας καί Αριστοτέλης ) ήταν η εποχή πού εμφανίζονταν Χι'ωτης-Μαίρη Λίντα..

Emm είπε...

Αξέχαστη εποχή-για μάς πού ανακαλούμε μνήμες από την παιδική καί εφηβική μας ηλικία.Θυμάμαι τήν μαύρη Buick πού σταμάτησε στήν Σπηλιά τού Παρασκευά καί αποβίβασε μία κυρία με ασπρη τουαλέτα με εσάρπα καί ένα κύριο με μαύρο κουστούμι καί γραββάτα -(Κάλας καί Αριστοτέλης ) ήταν η εποχή πού εμφανίζονταν Χι'ωτης-Μαίρη Λίντα..

Δημοσίευση σχολίου