Αναφέρεται ως Λιμήν Ζέας το 1916. Πρόκειται για τον Κεντρικό Λιμένα Πειραιά όμως, όπως αναφέρει ο Δημοσθένης Μπούκης. Παιδιά αμέριμνα κάνουν μπάνιο |
Ίσως η καλύτερη απεικόνιση του Παλαιού Δημαρχείου Πειραιά. Μπροστά στον πλακόστρωτο δρόμο οι γραμμές του Τραμ |
Από εξώφυλλο ημερολογίου εταιρείας με ημερομηνία 17 Μαρτίου 1910 |
Στο Παλαιό τέρμα της γραμμής επί της Σαχτούρη μπροστά από καφενείο που έκλεισε πρόσφατα. Το Τραμ 17 εκτελούσε το δρομολόγιο Νέο Φάληρο - Άγιος Βασίλειος. Ο κατηφορικός δρόμος δεξιά είναι η Ιωνιδών που βρισκόταν το παλαιό Δημοτικό Σχολείο Ταγκόπουλου. Στην Ιωνιδών δεξιά (δεν φαίνεται στην φωτογραφία) βρίσκονταν το ιστορικό περίπτερο "Ολυμπιακός" ιδιοκτησίας Χουρμούζη. Το δεύτερο Τραμ πίσω, φέρνει τον αριθμό 18 που εκτελούσε την διαδρομή Νέο Φάληρο- Μακράς Στοάς (Εθνικής Αντιστάσεως). Πιθανόν με ξεχασμένο τον αριθμό από το προηγούμενό του δρομολόγιο. Σήμερα η στάση του λεωφορείου φέρει το όνομα "παλαιό τέρμα" προς ανάμνηση των ιστορικών αυτών γραμμών |
Καστέλλα και δεξιά η συνοικία των Επαύλεων |
Λεπτομέρεια από την προηγούμενη καρτ ποστάλ με την Συνοικία Τσίλλερ στην Καστέλλα. Πίσω το μεγάλο κτήριο ήταν το εργοστάσιο Υαλουργίας των Οριγώνη και Τσίλλερ |
Πειραιώτισσα το 1916 |
Αμέσως μετά την κατεδάφιση του Παλαιού Δημαρχείου ο Σκυλίτσης επιδεικνύει το νέο κυκλοφοριακό κόμβο του λιμένα. Άλλωστε η εισήγηση για την κατεδάφιση του Παλαιού Δημαρχείου στηρίζονταν κυρίως στην απελευθέρωση του παραλιακού οδικού άξονα για την δημιουργία αυτού του κόμβου |
Μια αγαπημένη απεικόνιση του Πειραιά το 1959. Όταν κάποιες μονοκατοικίες ακόμα διασώζονταν από την μάστιγα της αντιπαροχής |
Ο Λιμενίσκος της Ζέας (Πασαλιμάνι). Τα νεοκλασικά δεσπόζουν |
Η Λεωφόρος Σωκράτους με τις γραμμές του Τραμ. Αργότερα ονομάστηκε Διαδόχου Κωνσταντίνου (Βασ. Κωνσταντίνου αμέσως μετά) και σήμερα Ηρώων Πολυτεχνείου. Αριστερά το Δημοτικό Θέατρο |
Καστέλλα, θέση γνωστή ως Κουμουνδούρου και αριστερά το νησάκι Σταλίδα |
Ενθύμιο Πειραιώς από μια πόλη που είχες κάτι να θυμηθείς. Σήμερα η μόνη θύμηση που μένει από τον Πειραιά, είναι τα τουριστικά λεωφορεία που πηγαίνουν τους τουρίστες στην Αθήνα |
Από τα εγκαίνια της πλαζ "βοτσαλάκια" ή Παρασκευά. Με πάνω από 160 καμπίνες για αλλαγή ρούχων. Δεκαετία του 70' |
Καστέλλα. Προσέξτε πίσω τον λόφο τελείως γυμνό. Δεντροφυτεύτηκε το 1914 από τους προσκόπους Πειραιά. |
Ονειρική απεικόνιση μιας παραλίας που δεν υπάρχει πια. Η Καστέλλα αποτελούσε μια από τις φωτογραφημένες περιοχές |
Το τρόλεϊ Lancia στην Αγία Τριάδα με κατεύθυνση αντίστροφη από ότι έχει η "Εθνικής Αντιστάσεως" σήμερα |
Λιμάνι Πειραιά 1911 |
Το Δημοτικό Θέατρο. Στον δρόμο μόνιππα και ιππήλατα Τραμ |
Η Έπαυλη Κουμουνδούρου έδωσε το όνομα σε όλη την γύρω περιοχή. Ο φωτογράφος στέκεται περίπου στο ύψος της σημερινής οδού Παυσιλύπου |
Η Αγία Τριάδα και δεξιά ο Τινάνειος Κήπος. Τέρμα γραμμών λεωφορείων |
Μικρολίμανο (Τουρκολίμανο) με προβλήτα ελεύθερη από κατασκευές καταστημάτων |
Πλατεία Αλεξάνδρας |
Το παλιό Μπαϊκούτση ή όρμος Αφροδίτης όπως λέγεται σήμερα. Κάτω δεξιά οι εγκαταστάσεις του Συλλόγου Αλιέων "Άγιος Νικόλαος". Αριστερά το μνημείο του Αφανούς Ναύτη. Στην φωτογραφία δεν υπάρχει ακόμα το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου με τον χαρακτηριστικό μπλε τρούλο |
3 σχόλια:
ΩΩΩ!!! Και διηγώντας τα να κλαις...
Να συμπληρώσω στην πρώτη φωτογραφία: Το "Λιμήν Ζέας" αναφέρεται στο, μπροστά στον ηλεκτρικό σταθμό, θαλάσσιο χώρο. Έτσι, από λάθος εκτίμηση, τον ονόμαζαν τότε.
Δημοσθένης Μπούκης του Γιάννη
καλημέρα Δημοσθένη. Ίσως να κάνω και μια ανάρτηση με τις carte postale που έχουν λάθος περιγραφές. Είναι πολλές
ΚΟΥΜΠΑΡΕ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΗΤΑΝ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΠΡΙΝ
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΒΡΕΙΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ
ΤΟ ΕΒΑΛΑ ΣΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΧΩ ΧΡΟΝΟ ΔΙΑΒΑΖΩ
ΓΙΑ ΧΑΡΑ/ΑΡΤΕΜΗΣ
Δημοσίευση σχολίου